h1

62eme Festival de Cannes 2009

15 Μαΐου, 2009

Με γυαλιά 3-D, για τρισδιάστατη προβολή, κι ένα όμορφο, διασκεδαστικό καρτούν, γύρω από ένα 80χρονο γέρο κι ένα 8χρονο παιδάκι, που πετάνε μαζί με ένα ολόκληρο σπίτι για να πραγματοποιήσουν το όνειρο του γέρου να φτάσει στους Καταρράκτες του Παραδείσου στη Λατινική Αμερική, έκανε την επίσημη έναρξή του το 62ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών. Έναρξη η οποία έγινε σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης που φαίνεται να έχει φτάσει, αν και όχι με την ίδια δύναμη, και στην Κρουαζέτ.

Η ταινία «Up» του Πιτ Ντόκτερ, που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, είναι δοσμένη με άφθονο χιούμορ αλλά και με ωραία σκίτσα και γρήγορο ρυθμό (ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος), μαζί και συγκίνηση, έτσι που θα αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Για πολλούς, ιδιαίτερα Αμερικανούς παραγωγούς αλλά και διανομείς, το νέο αυτό σύστημα του 3-D θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές τεχνικές επιτεύξεις στο χώρο του κινηματογράφου. Πολλές αίθουσες έχουν ήδη εξοπλιστεί με την αναγκαία αυτή τεχνολογία, ενώ, όπως αναφέρθηκε, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, οι μισές από τις αίθουσες των ευρωπαϊκών χωρών θα έχουν εξοπλιστεί κατάλληλα, πράγμα που θα τους δώσει τη δυνατότητα αύξησης και του εισιτηρίου. Βέβαια, δεν σημαίνει πως το σύστημα αυτό θα το ακολουθήσουν στο μέλλον όλες οι ταινίες.

Χθες, δεύτερη μέρα του φεστιβάλ, προβλήθηκαν και οι δυο πρώτες ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος, η κινεζική «Ανοιξιάτικος πυρετός» του Λου Γε και «Fish Tank» της Αγγλίδας Άντρεα Αρνολντ. Η ταινία του επίμαχου σκηνοθέτη Λου Γε («Το ποτάμι του έρωτα») καταπιάνεται με ένα ερωτικό τρίγωνο που περιλαμβάνει και έναν ομοφυλοφιλικό έρωτα. Ταινία χαμηλού κόστους, γυρισμένη με ψηφιακή κάμερα, ιδιαίτερα τολμηρή για την Κίνα τόσο στο θέμα όσο και στην πραγμάτωσή του (παλιότερες ταινίες του σκηνοθέτη της είχαν απαγορευτεί από την κινεζική λογοκρισία), ο «Ανοιξιάτικος πυρετός» είναι μια έντιμη, δοσμένη με λυρισμό αλλά και πάθος ταινία, που δείχνει πως ο Λου Γε δεν έχει χάσει τη δύναμη και το ταλέντο που γνωρίσαμε σε ταινίες όπως το «Καλοκαιρινό Παλάτι», «Πορφυρή πεταλούδα», κ.ά.

Στην ταινία «Fish Tank» της Άντρεα Αρνολντ (δημιουργός του βραβευμένου με τη Χρυσή Κάμερα στις Κάνες «Red House») έχουμε το πορτρέτο μιας 15χρονης, που η ζωή της αλλάζει όταν η μοναχική μητέρα της φέρνει στο σπίτι έναν καινούργιο εραστή. Εκείνο που εντυπωσιάζει πάνω απ’ όλα στην ταινία είναι ο τρόπος με τον οποίο καθοδήγησε τη νεαρή, άπειρη πρωταγωνίστριά της Κέτι Τζέρβις, για να δώσει τη συγκλονιστική ερμηνεία της 15χρονης ηρωίδας της. Η στάση της απέναντι στη ζωή, η μικρή, χωρίς νόημα «εξέγερσή» της ενάντια σ’ όλους και όλα, αλλά και η σταδιακή αλλαγή της, δίνονται από τη σκηνοθέτιδα με λεπτότητα και οξυδέρκεια, με τους χώρους (μιας εγκαταλειμμένης, άχαρης αγγλικής επαρχίας) να χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν τα αισθήματα της ηρωίδας.

Στην Κρουαζέτ βρίσκεται από προχθές και ο διάσημος Αμερικανός σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα, βραβευμένος δύο φορές με το Χρυσό Φοίνικα του φεστιβάλ (για τις ταινίες «Η συνομιλία» και «Αποκάλυψη τώρα»). Ο Κόπολα βρίσκεται στις Κάνες για να παρουσιάσει απόψε, στην επίσημη έναρξη του τμήματος «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» τη νέα του ταινία «Tetro», που γύρισε σε μαυρόασπρο φιλμ στη Λατινική Αμερική. Ταινία που ο σκηνοθέτης αρνήθηκε να προβάλει στο επίσημο τμήμα του φεστιβάλ, τονίζοντας πως το «Tetro» είναι μια πολύ προσωπική ταινία και δεν ταιριάζει στις επισημότητες του «κόκκινου χαλιού», αντίθετα, η θέση της είναι στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: